TEATRO EN LIÑA I


Nestes momentos, nos que tras varias semanas de illamento da vida social, dos paseos, das saídas, das visitas aos museos, cines, teatros e á total privación de interacción física máis alá das paredes do noso fogar, parece que imos logrando restablecer dalgún xeito as nosas rutinas e quefaceres diarios. Dentro destas cabe espazo para actividades de todo tipo, en gran medida grazas ás vantaxes que nos ofrece internet, como soportes de distinto tipo para acceder a contidos audiovisuais, como películas ou series, documentais, blogs e lectura de todo aquilo que un desexe.

Pode semellar que agora, dirixir a mirada cara xéneros como o teatro, a danza o circo, en definitiva, artes vivas, é absurdo, posto que foron concibidas para ser desfrutadas en directo. Ata certo punto é certo debido a que en todas elas se establece unha conexión especial entre intérpretes e público, situando a este último nun lugar de receptor activo, e en moitas ocasións con posibilidades para enriquecer o espectáculo. Fronte a isto, tamén é certo que nos atopamos nunha tesitura complicada para ambas partes debido ás implicacións da circunstancia. Por un lado, todas as persoas que adican a súa vida a traballar nas artes vivas están obrigadas, coma tanta outra xente, a cesar a súa actividade, supoñendo isto a cancelación de funcións durante un tempo non especificado. Isto pode supoñer, ademais, que o potencial público se desligue, consciente ou inconscientemente, da oferta cultural, incluso unha vez todo retorne á normalidade.

Podemos tentar, a través da seguinte proposta, que isto non suceda. Moitas compañías e profesionais das artes están a ofrecer de forma aberta contidos dos seus espectáculos na rede, como contribución a paliar os efectos nocivos do illamento, do aburrimento e da angustia que provoca a privación de moitas das nosas afeccións.

Este post é o primeiro dunha recua de recomendacións de visionado de obras que podemos atopar na rede e que serán complementadas con cuestións no estilo do cinefórum ou teatrofórum, de xeito que ademais de disfrutar, poidamos reflexionar sobre todo o visto.

Esperando a Godot

Traemos como primeira proposta un clásico do teatro, unha posta en escena da obra Esperando a Godot, de Samuel Becket. Trátase dunha peza escrita a finais da década de 1940 que é, sen dúbida, unha obra clave do teatro do absurdo. Como apunte, diremos que o teatro do absurdo caracterízase por presentar un problema ou conflito, en cuxo desenvolvemento as accións adoitan ir en contra de toda lóxica, para chegar a un final que raramente resolve o problema.

Nesta versión poderemos ver, en clave de comedia, como dúas personaxes principais, Vladimir e Estragón, viven á espera dunha misteriosa figura á que chaman Godot e que semella que nunca chega. A acción desenvólvese en dous actos e un único espazo, caracterizado pola soa presenza dunha árbore e un camiño que cruza un amplo terreo vacío. Nesa situación, na que semella non ocorrer nada, malia ás innumerables accións e situacións que van acontecendo e incluso repetíndose, podemos facer máis dunha lectura e reflexionar sobre disintas interpretacións en canto ás personaxes (como son, por que pensan e actúan así), a natureza da historia e o seu universo.

A versión que presentamos pertence á compañía NNC, que xurdiu no contexto universitario de Compostela alá polo 2004. Este Esperando a Godot foi estreado en 2011 e a grabación, cuxo enlace deixamos a continuación, pertenece á representación realizada durante a XXII Mostra de Teatro Universitario de Galicia.

A continuación atópase o enlace á obra, sobre a que posteriormente plantexaremos algunhas preguntas que invitan á reflexión sobre o seu contido.

Esperando a Godot from Roi Méndez on Vimeo.


Teatrofórum

Agora que coñecemos a peza máis en detalle e que puidemos profundizar sobre o seu sentido e significado, propoñemos unhas cuestións que poden ser de interese para facer exame do que nos transmite ou aquilo que puidemos pasar por alto. Cal é a razón pola que Vladimir e Estragón din que esperan a Godot?. Que pode significar esa espera en realidade? Por que motivo ambos protagonistas esquecen continuamente aquilo que fixeron ou o que están a facer no momento da acción? Como se percibe o desenvolvemento da acción? Como se estrutura a acción de principio a fin da peza? Que sucesos acontecen e que valor lles damos? Quen será realmente Godot? Que podemos extrapolar do sucedido ao longo da peza ás nosas propias experiencias?

Como vemos, se seguísemos tirando do fío, estas preguntas poderían levar a moitas outras, mais deixaremos que cadaquén se faga cargo de escrutar ata onde o desexe, dende hoxe ata o vindeiro Teatro en liña.

PD: Para aqueles de vós que queirades tamén ler o texto da obra, aquí vos vai un enlace que contén o pdf do texto en castelán.

Photo by Danilo Batista on Unsplash